Excursió a la Serra de Bèrnia – Diumenge 9 de desembre

Fonts de l’Algar, Barranc del Curt, Pas dels Bandolers, Orenga, Ombria de Bèrnia, Arran de l’Esgolador, Cresta Bèrnia, Cim i Fort.

Eixida: A les 7h des dels antics jutjats d’Alcoi (dinar en ruta).

Inici Font de l’Algar (Callosa d ‘En Sarrià).

115km -1 hora 20 minuts de cotxe.

Ruta físicament dura i amb fort desnivell acumulat. Hi ha diverses grimpades, tan ascendents com a descendents, unes tenen passamans de cadena, de corda i unes altres sense passamans.

Des de l’eixida del Pas dels Bandolers i fins a arribar a la cresta de Bèrnia hi ha poques sendes definides, es van entrecreuant unes amb unes altres, hi ha algunes on la vegetació les ha cobert.

L’itinerari serà: Fonts de l’Algar, tindrem asfalt, pistes de terra i sendes fins a arribar a l’inici de pujada al Pas dels Bandolers, una vegada superat el Pas dels Bandolers girarem a la dreta i amb forta pujada i sendes poc definides buscarem l’Orenga, després anirem a la recerca del PR-CV7 Bèrnia para des d’aquí buscar l‘Ombria de Bèrnia, el pou de neu i Arran de l’Esgolador, per sortir a l’est hi ha una petita grimpada i aconseguirem la senda de la Cresta de Bèrnia que ens portarà al cim. Des del cim descendirem al fortí de Bèrnia, seguirem per senda i passarem pel bancal Roig ja en direcció cap als cotxes.

Nota important, en aquesta ruta “NINGÚ” s’avançarà al grup, anirem tots junts, si no estàs disposat a això, aquesta no és la teva ruta.

Dificultat: 4,5 de 5.

Tipus de ruta: circular.

Desnivell: 1.560 m acumulats.

Distància: 16.7 Km.

Temps estimat: de 4.5 a 5,5 h amb parades (4h en moviment).

Altura mínima: 98 m.

Altura màxima: 1.130 m.

Cal estar federat o tenir algun tipus d’assegurança.