Serrella per Abdet. Diumenge 24 de març

Eixida 7.00 h des dels antics jutjats

Abdet és una població situada a la vall del Castell de Guadalest, que pertany administrativament a la població pròxima de Confrides. Està situada als peus de la serra Serrella, a una altitud de 657 metres. Actualment té una població d’uns 100 habitants.

LA RUTA

Deixarem els vehicles al poble i iniciarem l’excursió camí del barranc de Mela (que és on iniciem la baixada per fer el barranc en aigua) seguirem fins creuar el barranc del Sord, a partir d’ací comença la dura pujada d’una pedrera molt llarga en la qual anirem seguint a vegades senda poc xafada i altres pseudosendes, però tenint com a referència el serral que es veu al final amb roques i arbres. Una vegada superada aquesta pedrera arribem a la cresta que en poc menys de deu minuts ens deixarà en el cim de la Mallá del Llop (1.354 m). Des d’aquí continuarem pel cordal passant pel pseudocim nomenat pic Serrella i ja de baixada cap la penya de la Terra Nova i mallada Verda que ens deixarà ja prop del barranc del Moro per tal d’encarar-nos al següent cim, el Pla de la Casa (1.379 m). Des d’ací realitzem la baixada cap el racó del Corb i el morro de les Covetes per finalment passant pels masets de Nicolau i barranc del Monesillo arribar a Abdet.