PENYARRUBIA a Villena – Diumenge 12

Eixida: A les 7.30 h des de l’IES Pare Vitòria
Anirem amb cotxe fins a la urbanització Penyarrubia a Villena (45,3 km – 41 minuts)

Descripció: La serra de Penyarrubia és una petita serra prop de la del Frare, l’inici de la ruta es fa des de la urbanització que no va arribar a finalitzar-se mai.
Deixarem els cotxes en passar l’arc d’entrada, començarem a caminar en direcció oest on passarem pel racó del Moro després creuarem el cordal de Ramos i de Cabreras, anirem ascendint progressivament i vorejant-lo cap a l’alt del Frare el deixarem a la nostra esquerra i ens adreçarem cap al vèrtex geodèsic i encara més amunt fins a arribar al punt més alt on es troben les antenes, estarem al penyal de Penyarrubia de 924 metres, després de pujar i tornar pel mateix camí anirem primer per pista i després per senda per tal de continuar pel Cordal de Santa Eulàlia on per la cresta arribarem al Coll de la Penyarrubia, ens esperen 200 metres de forta pujada fins a arribar al punt més alt de la ruta: el cim de Penyarrubia de 968 metres, en coronar-lo baixarem cap al coll del Remolcador ja ens queda fer una baixada que passant per la zona d’escalada ens deixarà altra vegada a la urbanització on agafarem els cotxes per tornar.

Dificultat: 3 de 5
Tipus de ruta: circular
Desnivell: 708 m
Distància: 9.64 km
Tems estimat: de 4 h, incloent-hi parades
Altura mínima: 639 m
Altura màxima: 968 m

Cal estar federat o tenir algun tipus de segur