Part de la Cresteria del Frare i el Despenyador. Diumenge 7 de gener 2018

Sortida: A les 8.00 h des de l’IES Pare Vitòria (dinar a casa)

Ruta atípica per la Cresteria del Frare i El Despenyador, resumint una mica, aconseguirem l’Alt del Frare per una canal (amb un tros de camp a través) i baixarem del Despenyador per un parell de canals molt estretes i verticals (no cal cap tipus de material).
La ruta s’iniciarà en el pàrquing de l’Hotel Xorret de Catí. Prendrem el PR-V 141 Xorret de Catí-Casa Tàpena, quan arribem a l’encreuament amb el PR-V 32 Xorret de Catí-Cresteria del Frare, prendrem aquest últim que ens portarà fins al mirador de Catí on passats uns metres ho abandonarem prenent una senda per l’esquerra (el PR-V 32 contínua per la dreta que porta a la ferrata i la pujada a la Cresteria del Frare) Aquesta senda ens portarà baix del Pic del Frare o Alt del Molló i ací comença l’aventura, ens desviem per la dreta amb forta pujada i amb senda poc definida fins aconseguir la canal i esquerdes que ens portaran a la senda de la Cresteria.
Una vegada aconseguida la senda de la Cresteria seguirem en direcció al Despenyador, aconseguit el pic tornarem pels nostres passos a la recerca de les esquerdes de baixada. Prendrem la senda que ens traurà a la carretera d’asfalt, la creuarem i prendrem una senda de pujada que ens portarà al pou de neu El Carrascalet per a després seguir i aconseguir la Cova de Mossén Francés, seguirem baixant per senda fins a arribar als cotxes.

Hi ha que superar una canal de pujada i dos esquerdes (grietas) estretes i verticals

Dificultat: 3 de 5

Tipus de ruta: circular

Desnivell: 650 m

Distancia: 9 km

Tems estimat: de 3 a 5 h

Altura mínima: 884 m

Altura màxima: 1.250 m

Distancia fins Hotel Xorret de Catí: 36 km (40 minuts)

Cal estar federat o tenir algun tipus de segur