Excursió Benicadell – Diumenge 1 de març de 2020

BENICADELL – Benicadell des de Beniarrés pujada per Canal i baixada per les Marjaletes

Eixida: 7.30 h des dels antics jutjats · Tornem a dinar

Trajecte en cotxe fins Beniarrés 28 km

DESCRIPCIÓ
Eixirem des de Beniarrés cap les antenes per la Vereda de Salem abans de deixar l’asfalt tocarem també un tram de la Vereda del Barranc del Port més endavant deixarem l’asfalt per encarar-se cap el Corral de Rosa – per on passarem de tornada-, seguirem per l’esquerra pel Barranquet de l’Aigua, a pocs metres més amunt d’aquest lloc es troba el deu (manantial) del Barranquet de l’aigua.

Al voltant de la cota de 600 m girarem a l’esquerra per encarar la canal del Benicadell també nomenada El Regall, mentre fem la forta pujada estarem  per la dreta veient tot el traçat de la carena del Benicadell mentre a la nostra esquerra quedarà ben visible el Guatleró de 760 m, la pujada no ens deixarà de ficar a prova la nostra resistència física fins que arribem quasi baix de les parets del cim on després de realitzar alguns petits passos aeris arribarem al cim de 1.104 m

L’esmorzar el farem encarats al sud veient el mar i les vistes de les serres més emblemàtiques dels nostres voltants, en acabar baixarem pel PRV 213.3 i 222 a buscar el creuament de sendes que ens portaran a la Cava del Benicadell (1.020m)

Seguirem la meravellosa baixada fins la pista forestal nomenada Camí de l’Ombria del Benicadell o de la Font Freda aquesta ens duria a la Casa de les Planisses però nosaltres la deixarem abans per tal de pujar una forta pendent de formigó on trobarem ja la indicació de les Marjaletes.

Desprès d’un tram de senda prou variada arribarem a vorejar a l’Alt del Pintor de 775 m per seguir de baixada amb fortes pendents i molta pedra solta fins topar-nos amb el Corral de Rosa on uns pocs metres més avall tornarem a repetir el camí que havíem fet de pujada des de Beniarrés.

Dificultat: 3 de 5, hi ha una forta pujada fins a arribar al Cim del Benicadell
Tipus de ruta: circular
Desnivell: 815 m
Distància: 11.70 km
Temps estimat: 5 h
Altura mínima: 390 m
Altura Màxima: 1.104 m

Cal estar federat o tenir algun tipus d’assegurança.