ELS FRARES DE LA SERRELLA I EL RECINGLE ALT. Diumenge 3 de desembre 2017

Sortida: 7.30 h des dels antics jutjats d’Alcoi

Dinar a casa. Cal confirmar assistència abans de dimecres via WhatsApp, Facebook, correu centrexcursionistalcoi@gmail.com o tel CEA 965543216 )

DESCRIPCIÓ

Ruta dura i amb un parell de grimpades, cal estar acostumat a salvar tot tipus de terreny, ens trobarem amb sòl molt relliscós i fort desnivell. Cal tenir bona forma física

La ruta començarà en la localitat de Quatretondeta. Deixarem els cotxes prop del depòsit d’aigua del poble en el camí que porta a la Font Roja i PR-V 24. Seguirem per la pista que ens conduirà a la Font de L´Espinal on acaba la pista i comença la senda. Començarem a pujar la pulsacions, quan arribem a les primeres parets prendrem la senda de la dreta (la de l’esquerra serà per la qual baixem de retorn) que ens portarà als Frares, a partir d’aquest moment comença el veritablement dur de la ruta, fort desnivell, pedres soltes, terreny relliscós, un parell de grimpades.
La idea és aconseguir el Alt de Creus, Morro de la Sàlvia i pel cordal arribar al Recingle Alt, est serà el punt més alt de la ruta 1.350 m. Ja de retorn prendrem una pista fins a la Font Roja, on tornarem a contactar amb el PR-V 24 i per senda que ens portarà a l’inici de la ruta

Pasarem per Els Frares, Alt de Creus, Morro de la Salvia, Recingle Alt, Font Roja.

Tipus de ruta: circular
Distancia: 12, km + ó –
Dificultat: 4 de 5
Desnivell: 850 m
Altura mínima: 664 m
Altura màxima: 1.350 m
Distancia en cotxe: 21,5km – 30 minuts

Cal estar federat o posseir alguna mena d’assegurança