Carrasqueta -Vivens. Diumenge 6 d’octubre

Eixida

A les 7.30 h des de l’IES Pare Vitòria fins el port de la Carrasqueta (12 minuts -12 km)

RECORREGUT

Deixarem els cotxes al Port de 1.020 m i anirem per PRV-270 Xixona Pou del Zurdo en direcció cap al dipòsit de la urbanització de la Penya Redona, aquest camí coincideix el la canyada Reial de Sant Vicent a la Carrasqueta, després de realitzar un trajecte suau i només arribar al dipòsit ens trobarem una senda de baixada que ens deixarà a 770 m de nivell tornarem a remuntar el barranc per la zona de la serra de la Llibreria per tornar a deambular pels 1.000 metres, prop del quilòmetre 9 agafarem el tram d’assegador del camí vell de Xixona, altra vegada de baixada creuarem una pista que dóna pas a altre assegador, en aquest cas la carrerada dels Carrascars o de Vivens, ja estarem ben prop de l’Àrea recreativa de la Font de Vivens on esmorzarem, en aquest punt ja tindrem feta la meitat del recorregut.
Depenent del temps vorejarem la lloma per accedir a l’autèntica font de Vivens o desfarem un tram de camí on finalment baixant unes escales arribarem a aquesta, des d’ací ens espera una altra pujada en direcció cap al Cabeç del Quartell de 1.032 m, baixarem una mica i seguirem pujant cap altre petit cim de 1.080 m nomenat Penyeta de l’Àguila, al km15 ens trobarem el Carrascal d’Anselmo a 950 m d’altitud, ens espera ja la darrera pujada que ens deixarà al refugi dels Esbarzerets 1.160 m i per fi de baixada trobarem la pista que du a l’àrea recreativa de la font de Vivens i Alt de la Martina, ensaproparem al mas de Sant Ignasi, eixirem a la CV800 i ja a pocs metres d’aquesta trobarem els vehicles després d’haver realitzat 20,5 km i 845 metres de desnivell.